Suklastotos nuotraukos ir vaizdo įrašai. Kokiais tikslais jie kuriami ir kaip juos atpažinti?

Siekiant mokinius ugdyti kaip sąmoningus ir atsakingus medijų informacijos vartotojus, svarbu, kad jie išmoktų atsižvelgti į žinutės tikslinę auditoriją, kokybę, autentiškumą, patikimumą ir potencialų poveikį arba pasekmes. Jie turi žinoti, kur rasti aktualios informacijos, kaip medijos formuoja populiariąją kultūrą ir nuomonę, daro įtaką asmens pasirinkimams, formuoja visuomenės nuomonę, kaip naršyti internete ir užtikrinti asmens privatumą kibernetiniame pasaulyje. Mokiniams svarbu išmokti analizuoti ir vertinti, kad jie galėtų perprasti medijų žinutes „iš vidaus“ ir žvelgtų į jas tarsi „iš šalies“, gebėtų kritiškai vertinti tiek pačias medijas, tiek jose randamas žinutes.

Ši metodinė medžiaga skirta padėti į medijų kuriamas žinutes pažvelgti „iš vidaus“, kad būtų lengviau suprasti, kaip medijos gali mus klaidinti, kurdamos netikros informacijos burbulus, lemiančius, kad susidaroma klaidinga nuomonė apie egzistuojančią tikrovę. Kaip atpažinti klaidinančią informaciją ir kaip į ją reaguoti, sumažinti jos neigiamą poveikį, padės sužinoti ketvirta medijų raštingumo metodinės medžiagos dalis: Suklastotos nuotraukos ir vaizdo įrašai. Kokiais tikslais jie kuriami ir kaip juos atpažinti?

Suklastotos nuotraukos ir vaizdo įrašai. Kokiais tikslais jie kuriami ir kaip juos atpažinti?