Siekiant ugdyti sąmoningus ir atsakingus medijų informacijos vartotojus svarbu, kad mokiniai suprastų, kaip svarbu atsižvelgti į žinutės tikslinę auditoriją, kokybę, autentiškumą, patikimumą ir potencialų poveikį arba pasekmes. Jie turi žinoti, kur rasti aktualios informacijos, kaip medijos formuoja populiariąją kultūrą ir nuomonę bei daro įtaką asmeniniams pasirinkimams, formuoja visuomenės nuomonę, kaip naršyti internete ir užtikrinti asmens privatumą kibernetiniame pasaulyje. Mokiniams labai svarbu išmokti analizuoti ir vertinti, kad jie galėtų suprasti medijų žinutes „iš vidaus“ ir tarsi pažvelgtų į jas „iš šalies“, susidarytų labiau kritišką nuomonę apie medijas ir joje randamas žinutes.

Ši metodinė medžiaga kaip tik ir skirta padėti pažvelgti į medijų kuriamas žinutes „iš vidaus“, kad lengviau būtų suprasti, kaip medijos gali mus klaidinti kurdamos netikros informacijos burbulus, kurie savo ruožtu padeda susidaryti klaidingą nuomonę apie egzistuojančią tikrovę. Kaip atpažinti klaidinančią informaciją ir kaip į ją reaguoti, sumažinti jos neigiamą poveikį, padės sužinoti pateikta medijų raštingumo metodinės medžiagos pirmoji dalis: Interneto troliai ir botai. Kaip juos atpažinti ir neužkibti ant jų kabliuko?

Metodinė medžiaga skirta  9–10 (I–II gimnazijos) klasių dorinio ir socialinio ugdymo dalykų mokytojams.

Interneto troliai ir botai. Kaip juos atpažinti ir neužkibti ant jų kabliuko?