Lapkričio 23-24 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre „LITEXPO“ vyko 8-oji respublikinė švietimo inovacijų paroda „Mokykla 2018“.

Parodoje gyvai ir interaktyviai buvo pristatomos ugdymo(si) metodikos, paslaugos švietimui, demonstruojamos naujausios mokymo(si) priemonės ir technologijos, aptariami mokyklose realiai veikiantys pavyzdžiai bei sėkmės istorijos.

2018 m. parodoje prisistatė 103 įmonės bei švietimo įstaigos, vyko 166 edukaciniai renginiai ir užsiėmimai, Bendras parodų MOKYKLA 2018 ir VAIKŲ ŠALIS 2018 lankytojų skaičius – 16 500, iš jų 4 800 mokytojų ir švietimo specialistų iš daugelio Lietuvos ugdymo įstaigų.

Projekto „Saugesnis internetas“ komanda, parodoje dalyvaudama jau ne pirmus metus pastebi, kad paroda vis labiau tampa technologinių naujovių švietime paroda. Parodoje demonstruojamos įvairios technologijos, kurios lengvai gali būti pritaikomos mokymo procese bei mokinių ugdyme, parodą lankantys mokinių tėveliai gali susipažinti su naujais mokymo metodais pasitelkiant technologijas.

Pavasariškomis spalvomis papuoštame stende, pavadinimu „Draugiško interneto zona“, projekto komanda parodos lankytojus kvietė atlikti įvairias užduotis, diskutuoti rūpimais klausimais, susijusiais su elektronine erdve bei dalyvauti apklausoje. Aktyvūs lankytojai buvo stebinami prizais su projekto simbolika, o kiekvienas mokinys teisingai atlikęs užduotis gavo tai patvirtinantį pažymėjimą.

Matydami kaip XXI amžiuje sparčiai kyla socialinių tinklų populiarumas jaunimo tarpe, 2018 m. projekto komanda stende bendraudama su jaunimu stengėsi atkreipti dėmesį į tinkamą/netinkamą, leistiną ar draudžiamą informacijos viešinimą asmeninėse paskirose. Mokiniai atlikdami užduotis ir ieškodami teisingų atsakymų pateiktuose aprašymuose galėjo sužinoti kokios yra saugos rekomendacijos naudojantis socialiniais tinklais, ką galima veikti Instagram, kokios yra rekomendacijos kuriant tinkamą ir stiprų slaptažodį. Parodos metu mokiniams pateiktas užduotis galite peržiūrėti ir atsisiųsti ČIA.

Mokytojai parodos metu buvo kviečiami papasakoti apie veiklas organizuojamas savo mokyklose, projekto atstovai patarė kreiptis į juos pagalbos esant metodinės medžiagos poreikiui, o aptarus bendradarbiavimo galimybes įsteigti ir prizus mokiniams.

Atkreipiant dėmesį į socialinius tinklus kiekvienas apsilankęs stende turėjo galimybę pareikšti savo nuomonę prie teiginių:

Įdomu būtų paminėti, kad ne retai stende diskusija kildavo vien lankytojams perskaičius įdomius faktus, kurie buvo pateikti ant stendo sienelių. Gal šie faktai nežinomi ir Jums?

  • Lietuvoje internetas „gimė“ 1991 m. spalio 10 d., kai ant Seimo rūmų buvo užkelta norvegų padovanota palydovinio ryšio įranga.
  • Nuo 2011 metų lapkričio „Facebook“ patentavo būdą sekti vartotojus net tuomet, kai šie nėra prisijungę prie tinklo.
  • 80 proc. pasaulio bendrovių personalo atrankos procese naudoja ir socialinius tinklus.
  • 80 proc. žmonių labiau tiki internetiniais, o ne realiais draugais.
  • Kiekvieną mėnesį Instagram naudoja maždaug 1 milijardas vartotojų, kurie per vieną dieną pasidalina 95 milijonais nuotraukų ir išdalina net 4,2 milijardo „širdučių“.
  • Facebook – originaliai kurtas kaip universitetų studentų bendravimo vieta, dėl savo patogumo greitai tapo pasauliniu socialiniu tinklu ir 2018 metais pasiekė 2 milijardų vartotojų skaičių.
  • Kasdien Snapchat yra sukuriama net 400 milijonų žinučių, kurios peržiūrimos 10 milijardų kartų. Paaugliai mėgsta fiksuoti savo dieną reguliariai ir nuotraukas arba vaizdo įrašus siųsti visiems savo sekėjams.

Parodos metu projekto stendas nuolat buvo gausus mokinių grupių, mokytojų, kurie drąsiai diskutavo apie savo veiklas mokyklose, stende sulaukėme atstovų iš įvairių organizacijų, kuriems svarbi saugos internete tema.

Projekto komanda didžiuojasi, kad kasmet Saugesnio interneto jaunimo forumo nariai aktyviai dalyvauja parodoje kartu. Parodos metu savo bendraamžius, 16-18 metų jaunuolius, jie kvietė prisijungti prie jų komandos, aktyviai dalyvauti veiklose, kurios ragina kurti geresnį ir saugesnį internetą. Mokytojus kvietė naudotis Saugesnio interneto jaunimo forumo narių sukurtomis priemonėmis: filmais bei pateiktimis.

Lapkričio 24 d. (12.00 – 12.45 val.)  projekto Jaunimo forumo nariai kartu su projekto atstovais mokyklos bendruomenės narius kvietė dalyvauti renginyje „Koks yra technologijų poveikis vaikams, jaunimui ir visuomenei?“. Renginio metu buvo diskutuojama, koks teigiamas ir/ar neigiamas technologijų poveikis yra vaikams, jaunimui bei visuomenei, kaip neigiamą poveikį galėtume keisti teigiamu ir koks vaidmuo šiame procese galėtų būti ugdytojų: mokytojų, mokyklos administracijos, tėvelių.

Dalyviai buvo kviečiami dalyvauti praktinėse veiklose, kuriose buvo kalbama apie technologijų poveikį vaikams, jaunimui ir visuomenei. Praktinėse veiklose dalyviai buvo išskirstyti grupėmis, o jų darbą moderavo Saugesnio interneto jaunimo forumo nariai.  Matas Švarlys ir Brigita Drazdauskaitė moderavo grupės veiklą, kuri aptarinėjo technologijų poveikį 0-8 metų amžiaus vaikams, Algirdas Griška grupės veiklą, kuri kalbėjo apie 9-18 metų amžiaus paauglius, o Paulina Nalivaikaitė grupės veiklą, aptarusią technologijų poveikį 19-29 metų amžiaus jaunuoliams.

Dalyvaudami interaktyviose diskusijose renginio dalyviai turėjo galimybę išnagrinėti klausimus ir sprendimus, susijusius su sekstingu, duomenų privatumu ir suklastotomis naujienomis, daugiau sužinoti apie internetinius iššūkius ir jaunimo iniciatyvas, susipažinti su Saugesnio interneto projekto ir Saugesnio interneto jaunimo forumo veiklomis projekto vykdymo laikotarpiu.

Diskusijos moderatorės, projekto „Saugesnis internetas“ komandos narės, Natalija Ignatova ir Jūratė Drazdauskienė diskusijos metu kalbėjo apie technologijų įtaka savęs tapatumui ir asmeniniams santykiams. Buvo aptarta, kaip įvairios suinteresuotosios šalys gali spręsti problemas.

Akimirkos iš renginio