Draugiškas Internetas - Sveikata - Sužinokite! - Tėvams
Svetainės medis|    
  Pagrindinis   Vaikams ir jaunimui Tėvams  
Pranešk
Vaikų linija 116 111

Sveikata

Rizika, susijusi su per dideliu Internete praleidžiamo laiko kiekiu

Naujausi tyrimai teigia, kad internetas gali būti kenksmingas jūsų sveikatai. JAV atliekami tyrimai rodo, kad net 10 proc. visų interneto naudotojų išsiugdo priklausomybę. Jei jūsų vaikai tiesiog mėgsta naudotis kompiuteriu, tai dar nereiškia, kad jie yra psichologiškai priklausomi, tačiau nebloga mintis būtų šiek tiek apriboti naudojimosi kompiuteriu dažnumą ir trukmę. Jei jums neramu, kad vaikai per daug laiko praleidžia prie kompiuterio, užduokite sau šiuos du klausimus:
  • Kai vaikai pradeda naudotis internetu, ar jiems sunku pasakyti, kiek laiko praleis internete, ir to laikytis?
  • Ar jie aukoja kitus savo interesus ir draugus internete praleidžiamam laikui?
Jei abu atsakymai teigiami, galbūt verta pasikalbėti apie tai su vaiku.

Ką galite padaryti
  • Vaikai turėtų pailsėti nuo kompiuterio mažiausiai kas 20 minučių. Jų internetiniai seansai turėtų būti ribojami pagal atitinkamą amžiaus kriterijų, kuris nutariamas jūsų šeimoje.
  • Sėdint prie kompiuterio, veikiami rankų, riešų ir kaklo raumenys, kurie gali paskausti, tad nebloga mintis būtų kartais tiesiog išsitempti, kad būtų pašalinamas raumenų sąstingis. Ilgas darbas kompiuteriu be poilsio ar raumenų tempimo gali sukelti raumenų ir sausgyslių uždegimą. Be to, bent kartą per valandą turėtumėte atsistoti ir pasivaikščioti aplink.
  • Reguliariai leiskite pailsėti akių raumenims, sutelkdami žvilgsnį į tolimus ir į artimus objektus.
  • Vaikai galėtų susikurti savo pačių „kompiuterines treniruotes“, į kurias būtų įtraukti visi šie pratimai.
  • Įsitikinkite, kad jūs ir jūsų vaikai teisingai sėdite prie kompiuterio. Galva neturėtų būti palinkusi į priekį, nes taip įtempiamas kaklas; smakras turėtų būti nuleistas žemyn, nugara laikoma tiesiai, o visas kūnas – atsuktas į priekį, bet ne pasuktas į šoną.
  • Be to, kėdės aukštis turėtų būti reguliuojamas, kad tiktų prie kompiuterio sėdinčiam asmeniui. Dirbant dilbiai turėtų būti maždaug horizontalioje padėtyje, kojos – atpalaiduotos ir patogioje padėtyje, o šlaunys – irgi maždaug horizontalioje padėtyje. Jei reikalinga, naudokite atramas kojoms. Atminkite, kad kiekvienas žmogus jūsų šeimoje yra skirtingas.
  • Kompiuterio ekrano viršus turėtų būti maždaug akių lygyje – jį reikėtų pritaikyti prie kiekvieno šeimos nario. Be to, turėtumėte turėti galimybę laikyti klaviatūrą plokščią arba pakreiptą.
  • Jei dalijatės vienu kompiuteriu, įsitikinkite, kad kiekvienas neįsitempdamas gali matyti ekraną.
  • Norint sumažinti akims tenkančią įtampą, ekranai turėtų būti tokioje padėtyje, kad atspindžiai ir blizgėjimas nuo lempų šviesos ir langų būtų kuo mažesni.
  • Saugokitės, kad bet kokie ne vietoje padėti daiktai pargriaudami ar krisdami nesukeltų traumų, ir niekuomet neperkraukite elektros tiekimo įrenginių.
  • Jei kažkas nutiktų kompiuteriui, priminkite savo vaikams, kad niekuomet neliestų elektros laidų ir nenuimtų korpuso gaubto, norėdami pažvelgti į vidų.

Prengta pagal http://www.parentscentre.gov.uk/usingtheinternet/ informaciją

 
Užsuk sužinoti tai, ką seniai turėjai žinoti, bet niekas nesakė. Atrask, pažink, būk tikras.