Svetainės medis|    
  Pagrindinis   Vaikams ir jaunimui Tėvams  
Pranešk
Vaikų linija 116 111

Archyvas

/2006-12-13/

Priklausomybė .. žaidimams

Naujausios žinios apie priklausomybę nuo žaidimų

Vieni vaikai į priklausomybę linkę daugiau, kiti gi – mažiau, o pasak dienraštyje „TechNews World“ paskelbto pranešimo, tokio pobūdžio priklausomybei greičiau pasiduoda vaikai, kuriems labiausiai trūksta teigiamo paskatinimo. Straipsnyje cituojama psichologų nuomonė, kad vaizdo žaidimų užkrečiamumą sąlygoja juose naudojamos pagyrimo sistemos, pavyzdžiui, kai žaidime įvertinamos žaidėjo pastangos. „AOL Games“ neseniai atlikto tyrimo duomenimis 10 proc. apklaustų 14-55 metų amžiaus žaidėjų pripažįsta, kad tapo priklausomi, apie 4 proc. „iš tikrųjų slepia savo žaidimo įpročius nuo artimųjų“, 33 proc. prisipažįsta, kad dėl savo žaidimo įpročių praleidžia mėgstamiausią televizijos laidą, 19 proc. dėl to nepavalgo įprastu laiku, o 25 proc. „žaidimus žaidžia visą naktį iki pat saulėtekio“. Nors daugelio manymu interneto žaidimai – suaugusiųjų užsiėmimas, yra duomenų, liudijančių priešingą tendenciją: „45 proc. „prisiekusiųjų žaidėjų“ yra jaunesni negu aštuoniolikos metų („prisiekusieji žaidėjai“ sudaro 3 proc. visos žaidėjų bendruomenės), - teigiama neseniai „NPD Group“ atliktame tyrime, kurio duomenys pateikiami „ArsTechnica.com“. - Trečdalis daug platesnio profilio „nepasotinamų konsolinių žaidimų aistruolių“ – vaikai“. Kitą priklausomybės nuo technologijų rūšį – „priklausomybės nuo interneto sutrikimą“ – svetainėje TheRegister.com aiškina Sidnėjaus universiteto antropologas Stephenas Juanas.

Pirmos pastangos užtikrinti vaizdo žaidimų saugumą

Tai interneto saugumo rizikos veiksnys, dar nepasirodęs tėvų ir politikų radarų ekranuose, tačiau ne ką mažiau pavojingas už bendravimą internetu. Tiesą sakant, tai ir yra bendravimas internetu. Žaidėjai, besinaudojantys interneto ryšiu (pavyzdžiui, „Xbox Live“), kalbėtis balsu arba keistis teksto pranešimais su nepažįstamaisiais gali tiek pat, o gal ir daugiau, kiek ir bendraujantys internetu, ir jau kurį laiką tai daro. Pirmos pastangos užtikrinti šio pobūdžio interneto saugumą radosi tada, kai „NCsoft Corp.“ – masinio daugelio žaidėjų interneto žaidimo „City of Heroes“ gamintoja, neseniai paskelbė programą „PlaySmart“, kuria siekia „perspėti savo klientus apie realų pavojų virtualioje savo žaidimų erdvėje“, - skelbiama dienraštyje „Associated Press“. Vienas programos tikslų – iki metų pabaigos žaidimų pakete pateikti tėvams skirtas „PlaySmart“ rekomendacijas. Vienas iš patarimų – „tėvai turėtų ne tik kontroliuoti, kaip jų vaikai žaidžia žaidimus, ir žaisti drauge su jais, bet ir žinoti apie bendravimo galimybę, kuri gali atsirasti kalbantis balsu ir keičiantis teksto pranešimais“. Kita svarbi rekomendacija: nesidalyti vartotojo vardu ir slaptažodžiu su draugais. Anot „Ncsoft“, toks dalijimasis – didžiausias klientų skundų šaltinis. Nors šiuo atveju fiziniam saugumui pavojaus nėra, „paskyros gali būti atvirai vagiamos, o tikrasis savininkas – netekti virtualių daiktų, pavyzdžiui, ištisus mėnesius ar net metus kauptų retų ginklų arba ginkluotės.“

« Atgal

Užsuk sužinoti tai, ką seniai turėjai žinoti, bet niekas nesakė. Atrask, pažink, būk tikras.