Svetainės medis|    
  Pagrindinis   Vaikams ir jaunimui Tėvams  
Pranešk

Vaikų linija 116 111

Aktualijos

/2016-05-03/

Ugdymo plėtotės centras parengė metodinių leidinių seriją medijų ir informacijos raštingumui ugdyti.

Vykdydami medijų ir informacijos raštingumo (MIR) projektą Ugdymo plėtotės centre 2014-15 m. parengti Lietuvos kontekstui pritaikyti naudingi metodiniai leidiniai, skirti ugdytojams, dirbantiems su vaikais nuo priešmokyklinio amžiaus iki 12 klasės, ir tėvams. Metodinė medžiaga skirta padėti ugdyti gebėjimus rasti, atsirinkti, suvokti ir kritiškai vertinti informaciją, naudotis šiuolaikinėmis informacijos sklaidos priemonėmis, išreikšti save per medijas.
 
Medijų ir informacinio raštingumo svetainėje rasite šiuos leidinius:
 
 
Vieną rytą Ema aptinka kompiuteryje naują žaidimą. Kelis sykius spragtelėjusi pele pamato Smalsutį. Jis padeda pažinti pasaulį kompiuteryje ir už jo ribų. Tapti supertyrinėtoju nelengva, tačiau įdomu!
Prie pasakos pridedamas mokytojams skirtas vadovas su pokalbių, žaidimų bei veiklos pasiūlymais, kurie papildo šią knygelę. Vadove taip pat pateikiamos idėjos ir pasiūlymai, kaip dirbti kompiuteriu, praktiniai patarimai suaugusiesiems dėl interneto panaudojimo ir pasiūlymai, kaip tėveliai ir vaikai gali savarankiškai dirbti namie.
 
Pradinukų tėvams: leidinys „Vaikai ir medijos
 
Vaikai turi teisę augti saugioje informacinėje aplinkoje. Suaugusiųjų valioje leisti vaikams naudotis bei pasidžiaugti tam tikrais medijų kanalais, bet taip pat jų pareiga ir saugoti mažuosius nuo žalingo turinio. Vaikams augant suaugusiųjų vaidmuo kinta nuo sprendimus priimančio asmens iki patarėjo ir tarpininko. Kaip vesti vaikus medijų keliais ir klystkeliais, kaip padėti jiems teisingai pasirinkti patiems – yra daugybė būdų.
Šiame leidinyje apžvelgiami įvairūs aspektai, kuriuos būtina apsvarstyti tėvams prieš leidžiant pradinio mokyklinio amžiaus vaikams naudotis medijomis.
 
7-12 klasių mokiniams: „MIR ir aš
 
Ši medžiaga yra skirta darbui klasėje, padėti mokiniams ir mokytojams užmegzti diskusiją apie naująjį medijų pasaulį ir apie tai, kaip jis mus veikia.
Medžiagą mokytojams sudaro šios dalys: Mūsų santykiai; Iškreipta informacija; Mūsų demokratija; MIR Užduotis.
Kiekvieną dalį sudaro nuo vienos iki keturių pamokų. Kiekviena pamoka prasideda įvadiniu pratimu, vėliau pateikiami įvairių medžiagą padedančių įsisavinti pratimų pasiūlymai. Įvadiniai pratimai remiasi mokinių išankstinėmis žiniomis ir yra skirti pristatyti tematiką, sužadinti susidomėjimą bei norą dalyvauti. 
Ši medžiaga skirta naudoti 7-12 klasėse per gimtosios kalbos, užsienio kalbų, istorijos ir su medijomis susijusias pamokas, gali būti naudojamas neformaliojo ugdymo metu. Turinys tinka visai šiai tikslinei grupei, bet gebėjimai, kuriuos ugdys skirtingo amžiaus vaikai, gali skirtis. Mokytojas žinos geriausiai, kas tinka būtent jo mokiniams.
 
 
Metodinė medžiaga skirta ugdyti mokinių medijų ir informacijos kritiško vertinimo, atrinkimo ir panaudojimo asmeniniais ir mokymosi tikslais įgūdžius. Metodinė medžiaga susideda iš 20 temų, skirtų analizuoti tradicines ir naująsias medijas, informacijos šaltinius: didelis dėmesys skiriamas žiniasklaidai, taip pat reklamai, socialiniams tinklams, kinui, kitoms medijoms ir jų įtakai visuomenei bei jos nariams. Viena iš svarbių temų, kuri analizuojama metodikoje, yra šiuo metu itin aktuali propagandos tema.
Kiekvieną temą sudaro dvi dalys:
- teorinė dalis, skirta mokytojams susipažinti su nagrinėjama tema,
- praktinė – metodinė dalis, kurioje pateikiami veiklų pasiūlymai, padedantys mokytojams su mokiniais interaktyviai analizuoti atitinkamą temą, įsivertinti išmokimus.
Medžiagą galima naudoti įvairių dalykų, tarp jų ir integruotose, pamokose, planuojant neformaliojo ugdymo veiklas ir projektus mokykloje ir už jos ribų, įtraukiant mokyklos ar vietos bendruomenės atstovus.
 

« Atgal

Užsuk sužinoti tai, ką seniai turėjai žinoti, bet niekas nesakė. Atrask, pažink, būk tikras.