Svetainės medis|    
  Pagrindinis   Vaikams ir jaunimui Tėvams  
Pranešk
Vaikų linija 116 111

Naujienos ir naujienlaiškiai

/2006-10-11/

Trečdalis Lietuvos internautų naršo kasdien

Apžvelgiant naujausius "gemiusAudience" tyrimo rezultatus, pastebima tai, kad dabar Lietuvos interneto vartotojai naršo interneto svetaines daug dažniau nei ankstesniais mėnesiais.

Tyrimo duomenimis, žmonių, naršančių internetą beveik kasdien, skaičius išaugo net 58% (nuo 187.242 vasarį iki 296.127 kovo mėn.).

Tuo pačiu metu 42.000 sumažėjo vartotojų, rečiau besilankančių internete, skaičius (t. y. tų, kurie internetu naudojasi mažiau nei 15 dienų per mėnesį). Tai rodo, kad Lietuvoje internetas tampa kasdienio gyvenimo dalimi. Stebėdami šias tendencijas galėsime įvertinti ir tolimesnius pokyčius šioje srityje.

Lankomiausių svetainių dešimtuke Delfi.lt, One.lt ir Takas.lt (dabar - Zebra.lt) ir toliau išlieka aukščiausiose pozicijose. Nuo vasario mėnesio dešimtuke pagal lankytojų skaičių užfiksuoti tik nedideli pasikeitimai, kuriuos galima pamatyti lentelėje (skliausteliuose nurodoma vieta praeitą mėnesį).

10 populiariausių svetainių pagal lankytojų (realiųjų vartotojų) skaičių:

Nr. Svetainės Lankytojai (realūs vartotojai)

1 (1) delfi.lt 649031
2 (2) one.lt 520848
3 (3) takas.lt 439656
4 (4) autoplius.lt 326196
5 (6) klase.lt 254680
6 (5) omni.lt 246582
7 (8) lrytas.lt 227767
8 (7) draugas.lt 215533
9 (9) pazintys.lt 202231
10 (10) ieskok.lt 157866

Nurodytose svetainėse 879097

"gemiusAudience" tyrimas suteikia galimybę nustatyti, kokias svetaines lanko interneto vartotojai, naršantys beveik kasdien. Žemiau pateikiamas dešimtukas svetainių, kuriose yra didžiausia dalis dažniausiai besilankančių vartotojų, t. y. tų svetainių, kuriose yra aukščiausias “kasdienių” lankytojų auditorijos dalies rodiklis (audience composition). Šis rodiklis parodo, koks yra procentinis tikslinės auditorijos santykis su visa svetainės auditorija.

Tokiu būdu galima vertinti atskirų tikslinių grupių koncentraciją bendroje svetainės auditorijoje bei stebėti jų elgsenos modelius. Ši informacija yra svarbi planuojant reklamos kampanijas ir siekiant konkrečių kampanijos tikslų.

Dešimtukas svetainių, kuriose didžiausia dalis lankytojų naudojasi internetu 21 ir daugiau dienų per mėnesį

Nr. Svetainės Auditorijos dalis Rrealūs vartotojai

1 fhm.lt 68,41% 4277
2 m-1.fm 67,31% 11527
3 football.lt 64,68% 7224
4 music.lt 64,54% 22759
5 blogas.lt 63,32% 52288
6 club.lt 63,11% 20319
7 point.lt 63,08% 57135
8 studijos.lt 62,61% 20483
9 sportas.lt 62,24% 12339
10 ore.lt 61,95% 17171

Nurodytose svetainėse 57.38% 136226

Pateikti duomenys rodo, kad tie interneto vartotojai, kurie jungiasi prie interneto dažniausiai, didesnę dalį laiko praleidžia skaitydami el. žurnalus, ieškodami muzikos ar ją siųsdamiesi, skaitydami ir rašydami dienoraščius internete (blogus), ieškodami renginių, lankydami komunikacinio, edukacinio pobūdžio arba sporto naujienų portalus. Tokios tendencijos yra logiškos – kuo daugiau asmuo naudojasi internetu, tuo įvairesnių poreikių jis arba ji turi internete.

Taip pat įdomu patyrinėti interneto vartojimo dažnį tarp žmonių su skirtingais užsiėmimais. Kai kam gali atrodyti, kad tarnautojai ir vadovai turėtų daugiausiai priežasčių naršyti internete. Tačiau tyrimas rodo, kad situacija yra ganėtinai neįprasta. Remiantis paskutiniais duomenimis, dažniausiai naršantys interneto vartotojai yra Lietuvos studentai, darbininkai ir namų šeimininkės (santykiniais skaičiais, žinoma). Nors dvi pastarosios kategorijos absoliučiais skaičiais ir nesudaro daugumos, bet atitinkamai net 37% ir 36% jų naršo internete beveik kasdien. Tą patį daro daugiau nei 40% studentų.

Šiuo metu tarp vadovų ir specialistų yra mažiausiai interneto vartotojų, besinaudojančių internetu kasdien. Tik 24% vidutinio ir aukščiausio lygio vadovų ir 26% tarnautojų prisijungia prie interneto dažniau nei 21 dieną per mėnesį. Jie linkę naudotis internetu vidutiniškai 1-10 dienų per mėnesį (atitinkamai 41% ir 39%). Galima daryti prielaidą, kad galbūt internetu jie naudojasi darbo vietose ir “nešvaisto” tam asmeninio laiko. Iš tiesų, pagal tyrimo duomenis, netgi bedarbiai internetu naudojasi dažniau, nei pastarosios dvi vartotojų grupės.

Tokia analizė yra galima pasitelkiant išsamaus gemiusAudience tyrimo duomenis. Apibrėžiant tikslinę auditoriją kaip tam tikrų sociodemografinių charakteristikų (o jų yra daugiau negu 60) derinį, iš tyrimo duomenų galima nustatyti šios auditorijos elgsenos internete ypatybes.

Šaltinis: Gemius Baltic, gemiusAudience

« Atgal

Užsuk sužinoti tai, ką seniai turėjai žinoti, bet niekas nesakė. Atrask, pažink, būk tikras.