Svetainės medis|    
  Pagrindinis   Vaikams ir jaunimui Tėvams  
Pranešk
Vaikų linija 116 111

Naujienos ir naujienlaiškiai

/2006-05-02/

Europos tėvai, mokytojai ir vaikai gali gauti nemokamos informacijos apie saugų interneto naudojimą viename kontaktiniame taške: EUROPE DIRECT

Šiandien EUROPE DIRECT, Europos Komisijos informacijos tarnyba (nemokamu telefono numeriu 00 800 67891011 ar elektroniniu paštu), praneša, kad ji padės tėvams, mokytojams ir vaikams visoje Europos Sąjungoje gauti atsakymus į klausimus apie saugesnį interneto naudojimą ir naujas interneto technologijas.

Taip EUROPE DIRECT aktyviai remia Europos Komisijos Saugesnio interneto Plius programą, kuria siekiama skatinti saugesnį Interneto ir jo technologijų naudojimą. Tėvams visose dvidešimt penkiose ES valstybėse kelia susirūpinimą jų vaikų saugumas Internete. Naujausia Eurobarometro apklausa rodo, kad 44% tėvų norėtų gauti daugiau informacijos apie tai, kaip apsaugoti savo vaikus nuo nelegalaus ar kenksmingo turinio ir kontaktų.

Saugesnio interneto Plius programa

2005 m. Europos Komisija pradėjo Saugesnio interneto Plius ketverių metų programą, skirtą sukurti saugesnį Internetą Europos vaikams. Programa tęsia Europos Sąjungos darbą, atliktą siekiant paskatinti saugesnį Interneto naudojimą ir kovoti su nelegaliu bei kenksmingu Interneto turiniu nuo 1996 m. Ji apima naujas Interneto technologijas, įskaitant mobiliųjų telefonų ir plačiajuosčio interneto turinį, interneto žaidimus bei visas realaus laiko bendravimo formas, tokias kaip pokalbių svetainės ir skubiosios žinutės, pirmiausia siekiant pagerinti vaikų ir paauglių apsaugą.

Saugesnio interneto programa remia du tinklus, kuriuose dalyvauja valstybės: karštosios linijos ir savimonės taškai. Karštosios linijos leidžia piliečiams pranešti apie nelegalų turinį, rastą internete. Savimonės taškai atlieka veiksmus (tokius kaip renginiai, mokymai, apklausos), informuojančius plačiąją visuomenę ir administruoja tinklapius, teikiančius informaciją apie saugų interneto naudojimą. Lietuvoje abudu tinklus įgyvendina UAB “Bitė Lietuva”, vykdanti saugesnio Interneto projektą www.draugiskasinternetas.lt.

Su EUROPE DIRECT ir INTERNETO saugumu susiję klausimai

EUROPE DIRECT – tai nemokama telefono ir elektroninio pašto tarnyba, kuria piliečiai gali naudotis iš bet kurios vietos Europos Sąjungoje, norėdami gauti atsakymus į klausimus, kurie jiems kyla dėl Europos Sąjungos ir politikos, susijusios, pavyzdžiui, su interneto saugumu. Visoje ES tėvai, mokytojai ir vaikai, kurie nori sužinoti apie saugesnę interneto naudojimo praktiką, gali susisiekti su EUROPE DIRECT ir užduoti klausimus apie riziką, kurią kelia internetas (Kaip svetimi žmonės susisiekia su jaunuoliais pokalbių kambariuose ir kokie kyla pavojai? Kokia rizika, jei mano vaikas sukuria savo Internetinį dienoraštį?) ir kitos naujos technologijos (Į ką turiu atsižvelgti naudodamasis mobiliojo telefono fotoaparatu?).

Jie taip pat gali gauti informacijos apie esamas vaikų apsaugos priemones (Kaip sužinoti, ar perku tinkamą interneto žaidimą savo vaikams? Kokie yra filtrai?) ir kur kreiptis pagalbos (Radau rasistinio turinį ar vaikų pornografiją internete. Kam turiu apie tai pranešti? Kur galiu ieškoti pagalbos, jei iš mano vaiko tyčiojasi internete ar mobiliuoju telefonu?).

Kas yra EUROPE DIRECT?

1998 m. birželio mėnesį EUROPE DIRECT tarnybos veiklos pradžią paskelbė Europos Komisijos prezidentas Jacques Santer ir Britanijos ministras pirmininkas Tony Blair Kardifo mieste Jungtinės Karalystės pirmininkavimo metu. Penkiolikoje Europos Sąjungos valstybių ši tarnyba pradėjo veikti 2000 metais. Nuo 2004 m. gegužės 1 d. dešimties naujų valstybių narių piliečiai taip pat gali naudotis vieningu telefono numeriu: 00 800 6 7 8 9 10 11; dabar tarnyba veikia visomis dvidešimčia oficialių ES kalbų.

Kreipdamiesi į EUROPE DIRECT elektroniniu paštu (tinklapyje) arba telefonu (vieningas telefono numeris 00 800 6 7 8 9 10 11), vartotojai iškart gaus atsakymus į savo bendro pobūdžio klausimus. Sudėtingesnius klausimus tarnybos informacijos operatoriai gali perduoti ekspertams ar specializuotoms problemas sprendžiančioms tarnyboms tolesniam nagrinėjimui. Jei reikia, vartotojai bus nukreipiami į kitus informacijos ir konsultacijų šaltinius nacionaliniame, regioniniame ar vietiniame lygiuose.

Į skambučius bei klausimus viena iš 20 oficialių ES kalbų atsakinėja daugiakalbis EUROPE DIRECT personalas, kurį sudaro keturiasdešimt operatorių, įsikūrusių Briuselyje. Visi operatoriai dalyvauja intensyvioje apmokymo programoje, kuri įgalina juos kompetentingai spręsti platų klausimų spektrą. Tarnybos veiklą kasdien kontroliuoja Europos Komisijos Komunikacijos generalinis direktoratas, kuris taip pat užsiima politiškai jautriais ar ypatingo pobūdžio klausimais. Dėl visų šių elementų EUROPE DIRECT funkcionuoja kaip aukštos kokybės informacinė tarnyba, teikianti atsakymus į individualius piliečių klausimus. Norėdami gauti išsamesnės informacijos apie šią paslaugą, apsilankykite: http://europa.eu/europedirect/index_en.htm.

Daugiau informacijos rasite:

Visos Europos žiniasklaidos informacija ir vizitai į kontaktinį centrą Briuselyje:

Michelle Roverelli, Hill & Knowlton tel. +32 737 95 00 ar el. paštas: mroverel@hillandknowlton.com

Norėdami gauti daugiau informacijos apie Saugesnio interneto programą, apsilankykite: http://europa.eu/europedirect/index_en.htm arba http://www.saferinternet.org  

« Atgal

Užsuk sužinoti tai, ką seniai turėjai žinoti, bet niekas nesakė. Atrask, pažink, būk tikras.