Svetainės medis|    
  Pagrindinis   Vaikams ir jaunimui Tėvams  
Pranešk
Vaikų linija 116 111

Naujienos ir naujienlaiškiai

/2012-12-08/

Penkios INSAFE programos „Atgal į mokyklą“ ugdymo priemonės mokytojams

Įsibėgėjus naujiems mokslo metams komanda INSAFE mokytojams parengė 5 ugdymo priemones: du žaidimus, plakatą, pamokos planą ir Youtube ugdymo išteklių vadovą.

Programos „Atgal į mokyklą“ pirmoji priemonė – teisių internete plakatas.

Atsižvelgiant į ateinančių metų Saugesnio interneto dienos temą „Teisės ir atsakomybė“, plakate pateikiamos šešios pagrindinės internete visiems galiojančios teisės. Galite atsisiųsti įvairių dydžių plakatų anglų kalba (A3, A4, A5).

Plakatą lietuviškai galite rasti čia.

Programos „Atgal į mokyklą“ antroji priemonė – žaidimas „Jausmų barometras“.

„Jausmų barometras“1  – tai paprastas žaidimas, kurį galima žaisti su įvairaus amžiaus vaikais. Žaidimas sukurtas norint vaikams prieinama forma parodyti, kokios gali būti priekabiavimo virtualioje erdvėje pasekmės. Pateikiama žaidimo versija yra lengvai pritaikoma įvairioms temoms, pavyzdžiui, žalingi įpročiai. Žaidimo dalyviai yra skatinami įsivaizduoti, kaip jie jaustųsi atsidūrę tam tikrose situacijose. Aptariant atsakymus, siekiama žaidėjus išmokyti naudingų įgūdžių, kaip saugiai naudotis internetu. Žaidimą rasite čia.

Programos „Atgal į mokyklą“ trečioji priemonė – pamokų planai.

Pradinio ugdymo pamokos planas

Ši pamoka yra 2012 metų „Saugaus interneto“ programos „Atgal į mokyklą“ dalis ir kartu su Europos Tarybos pateiktu žaidimu „Laukiniuose interneto miškuose“ (angl. „Through the Wild Web Woods“), jau yra taikoma daugelio mokytojų. Žaidimas skirtas padėti 7–10 metų vaikams perprasti internetą ir įgyti gebėjimų, padėsiančių internete naršyti išmintingai. Pamoka taip pat gali būti vedama ir be žaidimo. Pamokos metu vaikai yra skatinami galvoti apie savo teises ir kaip jos turėtų būti taikomos internete.

Pamokos planą rasite čia

Vidurinio ugdymo pamokos planas

Šis pamokos planas yra sudarytas iš dviejų dalių. Siūloma kiekvieną šių dalių pritaikyti atskirose pamokose. Pirmoji pamokos plano dalis, kaip ir pradinio ugdymo plano, skatina mokinius susipažinti su teisėmis ir atsakomybe internete. Antroji drąsina mokinius sugalvoti būdų, kaip apsaugoti ir skatinti jų teises internete.

Pamokos planą (1) rasite čia.
Pamokos planą (2) rasite čia.

Programos „Atgal į mokyklą“ ketvirtoji priemonė – žaidimas „Diskusija“.

Žaidimai „Žaisk-Nuspręsk“ buvo sukurti siekiant palengvinti mokinių diskusijas delikačiomis temomis. Jie siūlo žaidimo dalyviams visą reikalingą informaciją norint įsitraukti į įdomius ir interaktyvius debatus: dalyvauti gali kiekvienas, nes jokių išankstinių žinių nereikia. Kad galėtumėte pradėti žaisti, tereikia spalvoto popieriaus, stalo ir aštuonių kėdžių. Žaidimo instrukciją anglų kalba atsisiųsti galite čia. Žaidimo instrukciją lietuvių kalba rasite čia.

Šio žaidimo tema – duomenų apsauga ir slaptumas. Tai jau ketvirtasis „Žaisk-Nuspręsk“ žaidimas, skatinantis jaunimą nuo 14 iki 18 metų amžiaus diskutuoti įvairiomis temomis apie saugų ir atsakingą naudojimąsi internetu ir moderniosiomis technologijomis. Pirmieji trys žaidimai skirti gvildenti šioms temoms: jaunimas ir žiniasklaida, skaitmeninis gyvenimas ir e. įgūdžiai. Žaidimus galite atsisiųsti adresu http://paneuyouth.eu/playdecide/.

Programos „Atgal į mokyklą“ penktoji priemonė – vaizdo portalas „YouTube“

„YouTube“ duomenų bazėje kiekvienas gali rasti sau aktualios informacijos. Tam, kad būtų užtikrintas visų vartotojų saugumas ir maloni patirtis naudojantis portalu, „YouTube“ neseniai pristatė kelis naujus įrankius. Daugiau informacijos rasite čia.

 

1 Šį žaidimą sukūrė Liuksemburgo „Saugesnio interneto centras“ bendradarbiaudamas kartu su Švietimo ministerija kaip dalį privalomo mokymo kurso septintos klasės mokiniams. Daugiau informacijos galite rasti šiame tinklalapyje.

« Atgal

Užsuk sužinoti tai, ką seniai turėjai žinoti, bet niekas nesakė. Atrask, pažink, būk tikras.