Svetainės medis|    
  Pagrindinis   Vaikams ir jaunimui Tėvams  
Pranešk
Vaikų linija 116 111

Naujienos

/2007-01-24/

Vyresni internautai ieško praktinių žinių

Lietuvos internetui būdingas ne tik nuolatinis jo vartotojų skaičiaus augimas ar jų elgsenos internete pokyčiai, bet ir laipsniškas internautų sociodemografinės struktūros kitimas. Kaip rodo gemiusAudience tyrimas, labiausiai keičiasi interneto auditorijos sudėtis pagal amžių. Nuolat stebimas didėjantis vyresnių žmonių skaičius internete skatina vis labiau domėtis šia sociodemografine grupe, jos įpročiais ir pomėgiais.

Analizuojant kelių mėnesių gemiusAudience tyrimo duomenis pastebima, kad interneto vartotojai ne tik vis dažniau naršo internetą, bet ir praleidžia  internete vis daugiau laiko. Pavyzdžiui, spalio mėnesį vienas lankytojas internete vidutiniškai praleido 13 val. 52 min., ir tai yra 2 valandomis ir 37 minutėmis ilgiau nei prieš pusmetį, balandžio mėnesį. Išaugo ir vidutinis vieno lankytojo apsilankymų skaičius – spalio mėnesį vienas lankytojas internete lankėsi 47 kartus (arba 3 apsilankymais daugiau nei balandžio mėnesį)  ir peržiūrėjo vidutiniškai 1030 tinklalapių (arba 59,2% daugau nei balandį). Įdomu tai, kad skirdamas vis daugiau laiko internetui ir peržiūrėdamas vis daugiau puslapių, vidutinis internautas vieno puslapio peržiūrai skiria vis mažiau laiko - vidutinė puslapio peržiūros trukmė spalio mėnesį siekė 48 s ir, lyginant su balandžiu, šis laikas sutrumpėjo 14 s.

Populiariausių interneto svetainių dešimtukas per praėjusį pusmetį keitėsi nežymiai. Tvirtas pirmąsias pozicijas išlaikė Delfi.lt, One.lt, Zebra.lt ir Autoplius.lt portalai. Svetainės Lrytas.lt ir draugas.lt, kuriose interneto lankytojų skaičius per pusmetį išaugo (atitinkamai 36,2% ir 19,3%), pakilo į viršų ir dabar yra atitinkamai 5–toje ir 6–toje vietose. Svetainės Klase.lt (lankytojų skaičius per pusmetį padidėjo 6,7%) ir Omni.lt (lankytojų skaičius per pusmetį sumažėjo 22,4%), nusileido žemiau ir dabar yra atitinkamai 7–toje ir 8–toje vietose. Pakilusios per porą pozicijų, į spalio mėnesio dešimtuką pateko Supermama.lt (lankytojų skaičius per pusmetį išaugo 28,8%) ir Kompiuterija.lt (lankytojų skaičius per pusmetį išaugo 50,1%).

10 populiariausių svetainių pagal lankytojų (realiųjų vartotojų) skaičių

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nr Svetainės                       Lankytojai (realūs vartotojai) Puslapių atidarymai              Pasiekiamumas

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1    delfi.lt                               761580                                       80633058                                72.43%

 

2    one.lt                                652690                                       724225010                              62.07%

 

3    zebra.lt                             444988                                       15226868                                42.32%

 

4    autoplius.lt                      421108                                       65303727                                40.05%

 

5    lrytas.lt                             304229                                       12072551                                28.93%

 

6    draugas.lt                       256785                                       59794324                                24.42%

 

7    klase.lt                             245134                                       12032742                                23.31%

 

8    omni.lt                             170437                                       2557550                                  16.21%

 

9    supermama.lt                169551                                       15249107                                16.12%

 

10  kompiuterija.lt                152998                                       1389892                                  14.55%

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Šaltinis: Gemius Baltic,  gemiusAudience, 2006 m. spalis

Nagrinėjant, kaip per pastarąjį pusmetį kito interneto lankytojų sociodemografinė struktūra, galima būtų išskirti šias pagrindines tendencijas: moterų ir vyrų dalis interneto auditorijoje buvo ir yra maždaug vienoda - apie 50%, o bene labiausiai kito interneto auditorijos sudėtis pagal amžių. Mažėjo 15 – 24 metų amžiaus internautų dalis (nuo 43,1% balandį iki 39,7% spalį) ir didėjo 45 metų ir vyresnių lankytojų dalis internete (nuo 18,0% balandį iki 20,6% spalį). Ir nors šie, vyresni nei 45 metų, internautai sudaro kol kas penktadalį visos auditorijos, tačiau jų skaičius laipsniškai auga: prieš dvejus metus  jų buvo dvidubai mažiau (12,4% 2004 metų spalio mėnesį). Dėl tokio vyresnių internautų dalies nuolatinio augimo reklamuotojai vis daugiau dėmesio skiria šios auditorijos elgsenos ir poreikių analizei.

Šiai sociodemografinei grupei būdingas savybes galime atskleisti lygindami jos spalio mėnesio lankomumo duomenis su vidutinio Lietuvos interneto vartotojo lankomumu. Galima pastebėti, kad vyresnio amžiaus žmonių lankomumo rodikliai vis dar yra šiek tiek žemesni, nei vidutinio Lietuvos internauto. Vyresnio amžiaus interneto lankytojų atidarytų puslapių vidurkis (439 puslapių) spalio mėnesį yra daugiau nei dvigubai mažesnis už vidutinio interneto vartotojo (1030 puslapių). Be to, vyresni nei 45 metų amžiaus interneto vartotojai, internete lankosi  27 kartus per mėnesį (t. y. 20 apsilankymų mažiau nei vidutinis interneto vartotojas) ir praleidžia jame 8 val. 11 min. per mėnesį (t. y. 5 val. 40 min. trumpiau nei vidutinis interneto vartotojas). Iš kitos pusės, vyresni žmonės vieno puslapio peržiūrai skiria daugiau laiko - 1 min. 7 sek. ( t. y. 19 sek. daugiau nei vidutinis interneto lankytojas). To priežastis galėtų būti ne tik vyresnių žmonių skaitymo įpročiai, bet ir svetainių, kuriose jie lankosi, pobūdis, kuris kartais gali reikalauti didesnio įsigilinimo į pateiktą informaciją.

Kokiose gi svetainėse yra didžiausia dalis vyresnio amžiaus internautų? Reitingas, sudarytas pagal auditorijos dalies rodiklį (kuris parodo kokią svetainės lankytojų dalį sudaro tam tikra tikslinė grupė) atskleidžia, kad vyresni nei 45 metų amžiaus interneto lankytojai kai kuriose svetainėse sudaro ketvirtadalį visų tos svetainės lankytojų. Kaip rodo gemiusAudience tyrimas, vyresnio amžiaus žmonės mieliau renkasi dalykinio pobūdžio svetaines - vyresnių internautų dalis yra didžiausia svetainėse, kurių turinys susijęs su verslu, finansais, teise; gan didelę lankytojų dalį vyresni žmonės sudaro ir naujienų portaluose. 

10 svetainių, kuriose 45 metų amžiaus ir vyresnių lankytojų auditorijos dalis yra didžiausia

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nr     Svetainės                       Auditorijos dalis               Lankytojai (realūs vartotojai)      Puslapių atidarymai

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1       tax.lt                                 25.75%                              17163                                             558697

 

2       valstybes-zinios.lt         25.41%                              5056                                               58212

 

3       infolex.lt                          24.17%                              17712                                             176994

 

4       lrytas.lt                            24.16%                              73501                                            4222342

 

5       jt.lt                                    23.67%                              2637                                               66281

 

6       omni.lt                             22.47%                              38305                                             980872

 

7       elta.lt                               22.24%                              4030                                               95409

 

8       delfi.lt                              21.99%                           167491                                          24243605

 

9       vz.lt                                   21.05%                              4375                                               71677

 

10     moteris.lt                        21.02%                              5438                                               50536

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Šaltinis: Gemius Baltic,  gemiusAudience, 2006 m. spalis

Nors vyresnių žmonių lankomų svetainių tematika labiau susijusi su darbu, nei su pramogomis, besijungiančių iš darbo ar iš namų skaičius tarp vyresnių žmonių yra beveik vienodas (iš darbo - 68,2%, iš namų - 65,0%). Analizuojant internete besilankančių vyresnių vartotojų sociodemografiją galima pastebėti, kad tarp vyresnio amžiaus internautų yra daugiau (nei vidutiniškai internete) žmonių su aukštuoju / aukštesniuoju išsilavinimu, užimančių vadovo ar specialisto / tarnautojo pareigas. Palyginimui, vyresnio amžiaus internautų su aukštesniuoju išsilavinimu yra 32,7% (vidutiniškai internete 18,5%), su aukštuoju - 45,3% (vidutiniškai internete 25,7%); specialistų / tarnautojų yra 52,6% (vidutiniškai internete 33,3%), o aukščiausio / vidutinio lygio vadovų yra 16,2% (vidutiniškai internete 9,8%).

Šaltinis: www.vtv.lt

« Atgal

Užsuk sužinoti tai, ką seniai turėjai žinoti, bet niekas nesakė. Atrask, pažink, būk tikras.