Svetainės medis|    
  Pagrindinis   Vaikams ir jaunimui Tėvams  
Pranešk
Vaikų linija 116 111

Naujienos

/2006-07-20/

Lietuvos internautai - už reklamą internete

Ar žinote, kad 44,5% interneto vartotojų Lietuvoje mano, kad reklama internete yra efektyvi? Daugiau negu 70% internautų spaudžia reklamjuostes (banerius), o 20% norėtų turėti galimybę įsigyti produktą iš karto po reklamjuostės paspaudimo, nukreipiančio juos į el. parduotuvės tinklalapį. Vadinasi, reklama internete turi įtakos internautų pirkiniams. “Gemius” SA, tarptautinė bendrovė, kurios specializacija – interneto tyrimai, atliko pirmąjį Lietuvos rinkoje tyrimą apie interneto vartotojų požiūrį į reklamą internete.

Tyrimą kartu su partneriais “Gemius” SA atliko septyniose Europos šalyse: Čekijoje, Vengrijoje, Lietuvoje, Lenkijoje, Rumunijoje, Slovakijoje ir Ukrainoje. Lietuvoje šis AdHoc tyrimas buvo atliktas bendradarbiaujant su interneto reklamos tinklu “Adnet”.

Tyrimas parodė, kad Lietuvoje daugumos interneto vartotojų požiūris į reklamą internete yra teigiamas. Be to, tyrimas nustatė, koks yra vartotojų atsakas į reklamą internete ir koks, jų manymu, yra besireklamuojančių įmonių įvaizdis. Tyrimo metu respondentai taip pat vertino skirtingus interneto reklamos formatus, nurodydami labiausiai žinomus ir patinkančius. “Pop-up” apklausa internete buvo vykdoma atsitiktinės atrankos būdu 2006 m. gegužės mėn.

Tyrimo duomenimis, teigiamas internautų požiūris į reklamą internete atsispindi ir požiūryje į reklamdavius. 61% respondentų nuomone, įmonės, besireklamuojančios internete, yra šiuolaikiškos. Virš 20% respondentų tvirtina, kad jos yra dinamiškos ir novatoriškos. Šie rezultatai rodo, kokį stiprų poveikį prekės ženklui gali turėti internetas.

Tyrimo duomenimis, daugiau negu pusė interneto vartotojų priima interneto reklamą kaip užmokestį už galimybę nemokamai naršyti interneto svetainėse. Įdomu tai, kad 15% apklaustųjų mieliau mokėtų už galimybę naršyti interneto svetainėse, nei matytų jose reklamą. Apie 50% respondentų mano, kad reklama internete pasirodo per dažnai, tačiau apie 40% teigia, kad reklamos internete kiekis yra tinkamas ir priimtinas.

Įdomūs rezultatai buvo gauti vertinant įvairių reklamos internete formų žinomumą ir suvokimą. Virš 63% respondentų atpažino tokią reklamos internete formą, kaip iššokantis naršyklės langas (pop-up), daugiau kaip 50% - automatiškai atsiveriantį reklamos langą aktyviame naršyklės lange (brandmark), taip pat reklamą, siunčiama el. paštu (e-mailing) bei rėmėjo nuorodą (sponsored link). Tuo tarpu, mažiausiai žinomas buvo 300x600 baneris (halfpage) – tik 30% internautų jį žino. Iš visų parodytų reklamos formų kaip labiausiai patinkanti buvo nurodyta rėmėjo nuoroda. Mažiausia mėgstama yra viso ekrano reklaminė užsklanda (poltergeist / interstitial), kas pavirtina, jog labiausiai priimtinos yra tos reklamos formos, kurios mažiausiai trukdo.

Įdomu ir tai, kad nors reklama apskritai erzina, bet reklama televizijoje yra 13% labiau erzinanti ir 7% labiau nuobodi. Apie 40% interneto vartotoju tvirtina, kad interneto reklama yra informatyvi ir kūrybiška.


Šaltinis www.vtv.lt

« Atgal

Užsuk sužinoti tai, ką seniai turėjai žinoti, bet niekas nesakė. Atrask, pažink, būk tikras.