Svetainės medis|    
  Pagrindinis   Vaikams ir jaunimui Tėvams  
Pranešk
Vaikų linija 116 111

Naujienos

/2013-10-14/

Geroji informavimo priemonių kūrimo tarptautinė patirtis

Šių metų rugsėjo 11–13 d. Maltoje vyko jau tradicija tapęs Saugesnio interneto projekto partnerių dalyvių seminaras. Kelių dienų sesijoje buvo aptariami projekto ateities planai, Saugesnio interneto dienos 2014 iššūkiai ir problemos, išklausyti projekto draugų – Microsoft, Twitter. Ask.fm, SPIRTO*,EU Kids Online ir kt. – pranešimai.

Nemažai dėmesio skirta projekto išteklių konkursui. Tai konkursas, kuriam kiekviena projekto dalyvė šalis pasiūlė priemonę, kuri skatintų, paaiškintų ar kitu būdu padėtų vaikams, paaugliams, jų tėvams ir mokytojams, politikams atkreipti dėmesį į saugesnio interneto temą, įsitraukti į kampaniją prieš internetines patyčias, supažindintų su socialinių tinklų keliamomis grėsmėmis, skatintų interneto erdvėje  laikytis etiketo taisyklių ir pan. Taigi priemonių konkursas buvo suskirstytas į keturias kategorijas, iš kurių kiekvienoje paskelbta daugiausia balsų sulaukusi priemonė. Verta trumpai pristatyti nugalėtojus.

konf.jpgPirmoje kategorijoje „Vaizdo įrašai, animacija, dokumentika“ iš aštuonių pasiūlytų priemonių nugalėtoju išrinktas Airijos Saugesnio interneto centro (toliau – SIC) parengtas vaizdo klipas. Tai viena iš kampanijos prieš internetines patyčias priemonių. Itin įtaigų ir profesionaliai parengtą vaizdo klipą „Tai priklauso nuo mūsų! Mes galime sustabdyti internetines patyčias“ (angl. „It‘s up to us! We can stand-up to cyberbullying“) anglų kalba galite pažiūrėti čia.

Antroje kategorijoje „Internetiniai ir neinternetiniai žaidimai“ iš šešių pasiūlytų priemonių nugalėtoju išrinktas Slovėnijos SIC pristatytas popierinis žaidimas – Origami. Principas šio žaidimo labai paprastas – pagal pateiktą instrukciją reikia sulankstyti popierių, o vėliau judindamas atskiras dalis vaikas (priemonė orientuota į mokyklinio amžiaus vaikų grupę) galės perskaityti pagrindinę informaciją apie saugumą internete. Čia rasite šios priemonės PDF formato variantą.

Trečioje kategorijoje „Aplikacijos ir įrankiai“ varžėsi daugiausiai –  net penkiolika – pateiktų priemonių iš įvairių šalių. Laimėtoju paskelbtas Islandijos SIC ir jo parengta vaizdo medžiaga „Palaukite „Taip“! Interaktyvus modulis apie lyčių vaidmenis, internetinę pornografiją, ribas tarp sekso ir smurto“ (angl. „Wait for Yes! An interactive module on gender roles, online pornography, and the boundaries between sex and violence“), kurioje nagrinėjama lyčių vaidmenų, pornografijos, pasirodančios internete, įtaka jauniems žmonėms. Šiame itin atvirame 20 minučių filmuke minėtomis temomis savo nuomonę išsako paaugliai, pateikiamos realaus gyvenimo situacijos. Šis filmukas Islandijoje padedant Švietimo ministerijai buvo išplatintas ir parodytas mokyklose kaip įtaigi švietėjiška priemonė, parodanti, jog paaugliai internete tikrai gali rasti labai atviros ir intymios informacijos. Filmuką galite pažiūrėti čia.

bee_1.pngPaskutinėje kategorijoje „Mokymų programos ir mokytojų paketai“ balsavusiųjų šalių atstovų simpatijas užkariavo Liuksemburgo SIC paruoštos mokymosi priemonės 4–6 metų amžiaus vaikams. Tai tinklalapis, knygelė, spalvinimo žurnalas su pagrindiniu personažu bitute Bibi ir jos draugais. Kaip atrodo tinklalapis, galite pamatyti čia.

Taip pat aktualu paminėti ir keletą kitų priemonių, kurios galėtų būti puiki priemonė skatinant diskusijas klasės valandėlių metu.

Italijos SIC parengė vaizdo klipą, kuriame be žodžių perteikiama internetinių patyčių tema. Ši priemonė lengvai pritaikoma, ją galima rasti internete.

Maltos SIC taip pat parengė vaizdo klipą „Skaitmeniniai pėdsakai“ (angl. Digital footprints) kaip vieną iš priemonių, padėsiančių paliesti saugesnio interneto temą. Vaizdo klipo siužetas paremtas idėja, kad kiekvieno iš mūsų veiksmai ar veikla, atliekama internetinėje erdvėje, palieka tam tikrą „pėdsaką“, kuris formuoja kiekvieno iš mūsų internetinę reputaciją. Kaip pavyzdys pasitelktas ir Lietuvoje itin populiarus socialinis tinklas Facebook. Vaizdo klipą galite peržiūrėti čia. Ši priemonė taip pat tinka informatikos pamokai ar klasės valandėlei, skirtai diskusijoms apie socialinių tinklų įtaką, veiksmų juose poveikį besiformuojantiems jaunuoliams.

Mūsų kaimynės Latvijos SIC pristatyta priemonė buvo viena inovatyviausių. Tai tinklaraštis, kurio „šeimininkas“ yra technologijomis besidomintis penkiolikmetis paauglys. Tinklaraštyje talpinami vaizdo įrašai, kuriuose vaikinas aptaria skirtingas su saugesniu internetu susijusias temas, pavyzdžiui, saugus naršymas internete, asmeninės informacijos viešinimas, socialinių tinklų svetainės ir pan. Tinklaraštyje taip pat pasisako patys paaugliai, ekspertai, saugesnio interneto projekto komandos nariai ir kt. Tai puiki priemonė, galinti tapti įkvėpimu pradedant kurti lietuvišką tinklaraštį. Tik reikia noro, užsispyrimo ir šiek tiek žinių! Kaip atrodo šis tinklaraštis, galite pažvelgti čia.

Visą išteklių katalogą anglų kalba galite atsisiųsti čia.

*Daugiau apie projektą informacijos rasite čia: http://www.spirto.health.ed.ac.uk/

« Atgal

Užsuk sužinoti tai, ką seniai turėjai žinoti, bet niekas nesakė. Atrask, pažink, būk tikras.