Svetainės medis|    
  Pagrindinis   Vaikams ir jaunimui Tėvams  
Pranešk
Vaikų linija 116 111

Mokymo technologijų tyrimas

NMC Horizon Report: 2013 K-12 Edition ataskaita

NMC Horizon Report: 2013 K-12 Edition ataskaita – tai mokykliniam švietimui skirta ataskaita, rengiama bendradarbiaujant Naujųjų medijų konsorciumui (NMC), Mokyklos tinklų kūrimo konsorciumui (CoSN) ir Tarptautinei technologijų švietime organizacijai (ISTE). Mokyklinio švietimo krypties ataskaitoje pristatomos šešios technologijos, aptariamos jas suskirsčius į tris įgyvendinimo laikotarpius, t. y. laikotarpius, per kuriuos atitinkama technologija gali įsitvirtinti mokymo, mokymosi ir kūrybinės tiriamosios veiklos procesuose.

Debesų kompiuterija
Per kelis pastaruosius metus debesų kompiuterija kaip reikiant įsitvirtino kaip efektyvus reikalų tvarkymo būdas, skirtas apsaugoti duomenis, kurti programas, pateikti programinę įrangą ir internetines platformas bei bendradarbiauti. Debesų kompiuterija grįstos paslaugos apima sprendimus, kurie yra susiję su įvairiais infrastruktūros, programinės įrangos ir saugumo poreikiais. Naudodama virtualizavimą, debesų kompiuterija praktiškai bet kokios apimties visapusišką virtualią kompiuterinę aplinką bet kuriame prijungtame įrenginyje gali pateikti sklandžiai ir tada, kai to prireikia.

Mobilusis mokymas
Po ilgų laukimo metų mobilusis mokymasis laikomas artimiausia perspektyva ir yra plačiai taikomas mokyklose. Planšetiniai kompiuteriai, išmanieji telefonai ir mobiliosios taikomosios programos tapo per galingi, per daug paplitę ir per daug naudingi, kad juos būtų galima ignoruoti, o jų pasiskirstymas nepaiso tradicinių naudojimo būdų, turint omenyje tai, kad net nepasiturinčios šeimos randa būdų pasinaudoti mobiliosiomis technologijomis ir tai, kad mokyklos iš esmės keičia požiūrį į mobiliuosius įrenginius mokyklose.

Mokymosi analizė
Mokymosi analizės esmė – tai duomenų nagrinėjimas, siekiant pritaikyti mokymą mokinio individualiems poreikiams realiuoju laiku, lygiai kaip Amazon, Netflix ir Google naudoja metriką tam, kad pritaikytų rekomendacijas ir reklamas vartotojams. Taikomoji analizė gali padėti pakeisti švietimą iš standartinės universalios sistemos į intuityvią ir lanksčią sistemą, reaguojančią į mokinių akademinius poreikius ir interesus. Iš mokinio darbo internetinėje aplinkoje galima surinkti svarbios informacijos ir ją panaudoti kuriant intuityvią programinę įrangą – programas, kurios atlieka kruopščius skaičiavimus ir jų pagrindu daro atitinkamus pakeitimus bei teikia patarimus, kad mokiniai neprarastų motyvacijos mokydamiesi naujų sąvokų ar susidurdami su sudėtingesnėmis temomis.

Atvirasis turinys
Atvirajame turinyje naudojama licenzija Creative Commons ir kitos alternatyviojo licencijavimo formos, skatinančios dalintis ne tik informacija, bet ir pedagoginiais metodais bei patirtimi. Žavesio atvirajam turiniui suteikia ir tai, kad jis yra alternatyva brangstantiems tradiciniams ištekliams ir kai kuriuose regionuose trūkstamiems mokomiesiems ištekliams. Toks atviras, lengvai pritaikomas turinys, o kartu ir įžvalgos, kaip jį naudoti mokant ir mokantis, tampa vis labiau prieinamas nemokamai internetu, ir žmonės mokosi ne tik medžiagos, bet taip pat lavina išteklių paieškos, vertinimo, aiškinimo ir pritaikymo kitiems tikslams įgūdžius.

Trimatis spausdinimas
Vienas iš svarbiausių trimačio spausdinimo aspektų mokymo ir mokymosi požiūriu yra tai, kad ši technologija suteikia galimybę ištirti daiktus, kurių mokykla ne visada gali gauti, patiriant autentiškesnių pojūčių. Nors trimačio spausdinimo paplitimo bendrojo lavinimo mokyklose dar teks palaukti ketverius ar penkerius metus, jau dabar nesunku išskirti praktinę šios technologijos naudą. Pavyzdžiui, gamtos mokslų ir istorijos pamokose mokiniai galės kurti ir naudoti trapių daiktų, pavyzdžiui, suakmenėjusių iškasenų ir artefaktų, modelius. Chemijos pamokose mokiniai galės atsispausdinti sudėtingų baltymų ir kitų molekulių modelius, taikydami greito prototipo kūrimo principus ir naudodami atitinkamus gamybos įrankius. Panašių pavyzdžių galima pamatyti 3D modelių galerijoje Molecular Design's Model Gallery (go.nmc.org/molec).

Virtualios ir nuotolinės laboratorijos
Virtualios ir nuotolinės laboratorijos rodo švietimo įstaigų siekį padaryti gamtos mokslų laboratorijų įrangą ir priemones prieinamesnes mokiniams internetu, nepriklausomai nuo jų geografinės padėties. Virtualios laboratorijos – tai internetinės taikomosios programos, imituojančios tikras laboratorijas ir suteikiančios galimybę mokiniams „saugiai“ pasipraktikuoti prieš eksperimentuojant su tikrais komponentais. Paprastai mokiniai gali prisijungti prie virtualių laboratorijų bet kuriuo paros metu, kad ir kur bebūtų, ir kartoti tą patį eksperimentą tiek kartų, kiek reikia. Nuotolinės laboratorijos, kita vertus, suteikia virtualią sąsają su tikromis laboratorijomis. Įstaigos, kurios negali pasinaudoti aukšto lygio laboratorijų įranga, gali vykdyti eksperimentus ir atlikti laboratorinius darbus internetu, naudodamos centriniame objekte esančius įrankius.

Pilna ataskaita PDF formatu.

Užsuk sužinoti tai, ką seniai turėjai žinoti, bet niekas nesakė. Atrask, pažink, būk tikras.