Kaip aptarti informacijos saugos problemas


Informacijos sauga internete gali būti įtraukta į tokias pamokas: informacinės technologijos, sveikata ir socialinis ugdymas bei pilietiškumo ugdymas. Jei naudojamas toliau pateiktas diskusijos formatas, informacijos sauga taip pat gali būti įtraukta į anglų kalbos arba menų mokymą.


Pamokos struktūros pavyzdys:

1. Diskusijos skatinimas
– Kodėl informacijos sauga yra svarbi ir kodėl apie šias problemas reikia
- kalbėti mokykloje?
– Galimos priežastys yra susijusios su interneto pobūdžiu ir
- jo, kaip bendravimo priemonės, svarba (daugiau skyriuje, skirtame mokytojui).

2. Istorijų peržiūrėjimas
– Mokiniai gali savarankiškai susipažinti su istorijomis, pateiktomis kaip
- animacijos.
– „Bekraštis miškas“ labiau skirtas 7–10 metų mokiniams.
- Jei vaikai nemoka skaityti, istoriją gali papasakoti mokytoja (-s).
– „Romos grupė“ skirta 11–14 metų mokiniams.
– Papildomai galite skirti mokiniams parašyti rašinėlį šia tema.

3. Diskusija
– Mokiniams baigus skaityti istorijas, suskirstykite juos į grupes, kad jie padiskutuotų
- istorijose aptariamais klausimais.
– Svarbu įtraukti asmeninę mokinių patirtį ir požiūrius apie
- informacijos saugą internete.


Diskusijų temų pavyzdžiai:

Kas yra asmeninė informacija?
Vardas, pavardė ir adresas – taip, tačiau tai taip pat gali būti ir kita su jumis susijusi informacija, pvz., jūsų mobiliojo telefono numeris, mokyklos adresas, sritis, kurioje gyvenate (ją galima nustatyti pagal jūsų el. pašto adresą).

(Mokiniai taip pat gali susipažinti su svetaine www.draugiskasinternetas.lt, kurioje yra smulkesnės informacijos apie informacinę saugą.)

Tėvams skirta dalis
Be bendravimo naudojantis internetu ir informacijos saugos, tėvams skirtoje dalyje aptariamos tokios temos kaip chuliganizmas ir vaikams adresuota reklama.